linkedIn Intranet pro zaměstnavatele Databáze dobrých firemní praxí Kontaktenglish
"Díky rovným příležitostem panuje v naší společnosti velmi vstřícná
atmosféra a důvěra zaměstnanců ve vstřícný přístup zaměstnavatele."
Jana Rohelová, výkonná ředitelka pro lidské zdroje, Mediatel

Vodafone: Nebojíme se vystoupit z řady

4. 2. 2009 hvezdicka

Od svého vzniku má česká pobočka firmy Vodafone ambici být vnímána jako výjimečný zaměstnavatel. Jednou z jejích hlavních hodnot je: „Nebojíme se vystoupit z řady“. I proto Vodafone nabízí velké množství, na českém trhu zcela originálních, programů na podporu slaďování pracovního a osobního života a genderové rovnosti.

Intenzivní péče je ve firmě věnována zaměstnancům a zaměstnankyním s malými dětmi. „Našim tatínkům a maminkám na rodičovské dovolené umožňujeme v běžné pracovní dny volný přístup do budovy Vodafone“, říká Michaela Černá z HR oddělení. „Pro podporu mužů a žen na rodičovské dovolené,“ pokračuje, „nabízíme vždy brigádnické práce přednostně osobám na rodičovské dovolené“. Pracující rodiče dále mají možnost využívat tzv. pomalý rozjezd při návratu po mateřské a rodičovské dovolené. Během MD/RD jsou jim k dispozici štědré zaměstnanecké benefity na rok dopředu, a to i bez příslibu návratu do firmy. Vodafone také organizuje příměstské tábory pro děti zaměstnanců/zaměstnankyň, pro rodiče s dětmi jsou každý měsíc pořádány tzv. Pohodové víkendy.

Vodafone dále nabízí zajímavé možnosti vzdělávání, každý zaměstnanec/zaměstnankyně si na základě vlastního uvážení tvoří individuální vzdělávací plán a vybírá si ze širokého katalogu kurzů. „Všechny tyto aktivity se konají v pracovní době,“ zdůrazňuje Černá, „a to bez nutnosti čas strávený danou aktivitou nahradit.“ Zaměstnanci a zaměstnankyně též mohou využívat firemní knihovnu. Firma má také propracované způsoby informování a péče o zaměstnané – originální je například firemní HR infolinka nebo institut parťáka, kdy profesně starší zaměstnanec/zaměstnankyně uvádí nového zaměstnance/zaměstnankyni do dění ve firmě. Porota ocenila, že Vodafone má neobvykle vysoký počet žen manažerek – v nejvyšším vedení je jich více než polovina, konkrétně pět ku třem ve prospěch žen. Vodafone je dále výjimečný tím, že firemní hodnoty si zaměstnanci a zaměstnankyně stanovují, na národní úrovni, sami v pravidelně pořádaných diskusních workshopech.

Firemní kultura, která je založená na hodnotách, staví na neformálním pracovním prostředí. Zaměstnanci si na všech firemních úrovních tykají, management nemá oddělené kanceláře, ale pracuje v tzv. openspace spolu s ostatními. Interiér budovy je příjemný a nápaditý – umožňuje pohodlná posezení a využití kulečníku, stolního fotbalu, šipek, video her, televize, masážních křesel, atd.

Firma také podporuje dobrovolnictví. Pro zaměstnané ve Vodafone, existuje možnost (v režimu placeného volna) strávit jeden den prací v libovolné neziskové organizaci a jeden extra den navíc, pokud se účastní celý tým a vy už máte „Den pro neziskovku“ z dřívějška vyčerpán. Nadace Vodafone spustila nový program „Rok jinak“, v rámci kterého, jak vysvětluje Černá, „může nezávislou porotou vybraných pět kandidátů - nejenom zaměstnanci a zaměstnankyně Vodafone - strávit jeden rok prací pro neziskovou organizaci podle svého výběru. Nadace dotyčným platí jejich měsíční plat, který měli před nástupem do neziskové organizace, a to až do výše 45.000 Kč/měsíc. První vítězka už letos začala realizovat svůj projekt v prosinci, ostatní 4 nastupují do neziskovek v lednu 2009. CSR aktivity Vodafone jsou smysluplně provázané s jejím oborem podnikání. Firma se zaměřuje na otázku recyklace starých mobilů, snižování emisí CO2, kodex etického nákupu a podobně.

Firma Vodafone získala druhé místo v ocenění Firma roku: Rovné příležitosti 2008.

Autor: Nina Bosničová 

Související odkazy:
Rovné příležitosti do firem

ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI

FEMINISMUS.CZ

ZPRAVODAJ ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI DO FIREM



eu

Soutěž je v letech 2020 až 2022 podpořena v rámci projektu č. CZ.03.1.51/0.0/0.0/17_081/0011557 „Na jedné lodi - podpora rovných příležitostí ve firmách“.

 
Obsah těchto stránek vyjadřuje postoj Gender Studies, o.p.s., a proto nemůže být v žádném případě považován za oficiální postoj Evropského společenství.

Projekt byl v letech 2006 až 2008 finančně podpořen Citi Foundation