linkedIn Intranet pro zaměstnavatele Databáze dobrých firemní praxí Kontaktenglish
Lidé se totiž dnes nerozhodují o tom, zda do nějaké firmy nastoupí, jen podle výše platu a typu práce.
Velkou roli hraje i klima a celková firemní kultura. Věříme, že podpora diverzity může být
pro mnoho stávajících i budoucích zaměstnanců silným motivačním prvkem.
Klára Gajdušková, ředitelka odboru firemní komunikace, Česká spořitelna

AIR PRODUCTS spol. s.r.o. rozvíjí politiku rovných příležitostí pro ženy a muže

1. 12. 2006 hvezdicka Firma AIR PRODUCTS spol. s.r.o. získala hlavní cenu v Citigroup Soutěži o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi v ČR. Letošní ročník soutěže byl zaměřen na sladění osobního/rodinného a pracovního života. Firma byla oceněna převážně za rozvoj firemní politiky rovných příležitostí žen a mužů. V oblasti sladění osobního a pracovního života na odbornou porotu soutěže zapůsobil firemní program Relaxujte prosím, který pomáhá zaměstnancům a zaměstnankyním zvládnout stres na pracovišti. Dále firma nabízí kupříkladu možnost flexibilní pracovní doby, ženy na mateřské/rodičovské dovolené mohou pracovat z domova nebo na zkrácený úvazek.

AIR PRODUCTS spol. s.r.o., která vyrábí a distribuuje technické plyny a související zařízení, získala cenu za rovné příležitosti již v roce 2004, kdy byla oceněna za dobrý start. Od této doby politiku rovných příležitostí rozvinula a snaží se vybudovat příjemné a motivující prostředí pro své zaměstnance a zaměstnankyně.

Projekt Relaxujte prosím je součástí Antistresového programu, který pomáhá zaměstnancům a zaměstnankyním nejen zvládat stres, ale také zlepšovat životní styl. Projekt Klub žen s potenciálem rozvíjí a využívá ženské schopnosti k rozvoji firemní kultury. Ženy se účastní školení (např. na téma prezentační dovednosti) a diskuzí (např. na téma sladění rodinného a pracovního života). Mezinárodně probíhá mentoring, kterého se účastní i ženy z české pobočky.

Proč a jak se AIR PRODUCTS spol. s.r.o. zabývá rovnými příležitostmi pro ženy a muže, se Gender Studies, o.p.s. zeptala Jitky Moravcové, HR manažerky společnosti.

Proč se firma AIR PRODUCTS spol. s.r.o. přihlásila do soutěže?
Zúčastnili jsme se již nultého ročníku, ve kterém jsme získali zvláštní cenu za dobrý start. Soutěž nás zaujala svým zaměřením, které je jedinečné v České republice. Rovněž si uvědomujeme, že dnes nadané a motivované pracovníky firma získá nejen platovými podmínkami, ale i svou image a příležitostmi pro další rozvoj. Image je jedna z hodnot, kterou tato soutěž podporuje. Všeobecně stále sledujeme a monitorujeme trendy. Snažíme se je aplikovat do reálného prostředí.

Jakým způsobem firma umožňuje sladění osobního a pracovního života svých zaměstnanců a zaměstnankyň?
Jsme si vědomi zvyšujících se nároků, které pracovní prostředí klade na zaměstnance. U naší společnosti, která je hodně propojená s pobočkami nejrůznějších evropských států, to přináší, kromě běžného stresu, i časté zahraniční cesty u mnoha našich pracovníků. To znamená odloučení od rodin, přesčasy, nepohodlí spojené s cestováním. Proto jsme se rozhodli zaměřit se na zdraví našich zaměstnanců a trochu jim to vynahradit. Každý zaměstnanec může jednou ročně zajít na půldenní komplexní zdravotní vyšetření, během kterého se monitoruje zvládnutí stresu. Je to komplex psychologických dotazníků, krevních vyšetření, nutriční poradenství či zátěžový test na kondici.
Pro zaměstnance Děčína a Litvínova získala naše firma příspěvek z Evropských strukturálních fondů na dvouletý program "Relaxujte, prosím". Zaměstnanci absolvují několik vzdělávacích modulů v krásném prostředí Tereziných lázních. Zde se učí, jaké jsou zdroje stresu na pracovišti a v životě, a jak stres zvládnout. Chtěli jsme, aby byl program komplexní, proto i mezi jednotlivými moduly pracovníci dostávají "Newslettter", kde mohou najít typy a rady na správnou výživu, cvičení, bolavá záda atd. Též umožňujeme práci z domova, např. pro ženy na mateřské dovolené a flexibilní nastavení pracovní doby plošně pro všechny zaměstnance mimo výroby.

Co přinesly programy na podporu rovných příležitostí žen a mužů firmě za pozitiva?
Každý si začal více uvědomovat pozici, postavení a poměr žen a mužů v jednotlivých odděleních a divizích. Ženy začaly být více uplatňovány i v pozicích, které byly dříve určeny pouze mužům - obchodní funkce či manažerské (např. key account manager). V neposlední řadě si naši vedoucí začali uvědomovat, že i ženy třeba na asistentských pozicích mohou mít ambice na zajímavější a více zodpovědná místa. Pokud o ně jako společnost nechceme přijít, je nutno s tím pracovat - např. prostřednictvím kariérových plánů nebo vzdělávání.

Autor: Alexandra Jachanová Doleželová 

ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI

FEMINISMUS.CZ

ZPRAVODAJ ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI DO FIREM



eu

Soutěž je v letech 2020 až 2022 podpořena v rámci projektu č. CZ.03.1.51/0.0/0.0/17_081/0011557 „Na jedné lodi - podpora rovných příležitostí ve firmách“.

 
Obsah těchto stránek vyjadřuje postoj Gender Studies, o.p.s., a proto nemůže být v žádném případě považován za oficiální postoj Evropského společenství.

Projekt byl v letech 2006 až 2008 finančně podpořen Citi Foundation